Translate

luni, 19 ianuarie 2009

That's All, Folks!

Adicăştelea, pân-aici ne-a fost. Nu ştiu exact ce vreau să scriu, dar îmi doream din tot sufletul meu mic şi ticălos să mai apuc să postez ceva pe blog, înainte de Big Brother. Cum, nu ştiţi? Păi, din data de 20 ianuarie anul de graţie 2009, toate cuvinţelele rostite, trimise pe mail sau pe semeseu sunt stocate la "provaidării" de net, telefonie mobilă şamd. Bine, ei zic că stochează juma' de an NUMAI date cum ar fi cine a trimis/sunat, la ce oră, cine a fost destinatarul, cât a durat convorbirea, IP-ul computerului de la care a fost trimis emailul, adresa fizică a utilizatorului, ora la care s-a conectat la internet... Conţinutul nu va fi stocat, cică, de parcă ar mai conta. Zăăăău? Băi băieţi, vi se pare că s-a întâlnit hoţu' cu prostu' la barieră? Vă daţi seama, oameni buni, ce şantajăreala dracu' se-ncinge de mâine? Care cum îşi înşeală nevasta/soţul, dacă se ştie despre el că are ceva biştărei, se poate trezi oricând cu un telefon (de data asta, probabil neînregistrat) pe modelul: "Bună ziua, vă sunăm de la Orange/Vodafone/Cosmote/RCS/Romtelecom etîcî. Nu, nu vrem să vă facem o ofertă. De fapt, dacă stau să mă gândesc, vrem. Una pe care nu o puteţi refuza. Mai ştiţi dumneavoastră când aţi sunat-o pe Icsuleasca să vă daţi întâlnire la hotel? Sau când aţi vorbit cu directorul de la firma Ţ, şi i-aţi dat informaţii confidenţiale din firma W la care lucraţi? Nu mai ştiţi? Nu-i problemă, că ştim noi. Adică, tocmai, E problemă. Da', dacă săriţi dumneavoastră cu banu, nu mai e." Ce o să facem? O să începem să vorbim cifrat? Să ne imaginăm următoarea situaţie: mă uit la un talk show politic, în care sună domnu' preşedinte, viitor împărat, şi se poartă cu moderatorii ca trimisul lui Dumnezeu pe pământ, dictându-le cele zece porunci. Eu, plină de revoltă proletară, sun un prieten şi spun: "Frate, Băsescu nu mai are măsură, e complet lipsit de orice urmă de bun simţ, în curând o să înceapă să poarte coroană de aur şi să comande decapitări în piaţă, că ţepe ne-a tot dat"... Ei, dacă mâine spun asta la telefon, iese deranj? Vin băieţii şi mă leagă? Kinky... Da' mai kinky o să fie la Haga, că dreptul la libertatea de expresie e încă în vigoare în ţări înapoiate cum sunt alea europene. Bogdan Teodorescu zicea azi, ceva mai devreme (citez aproximativ, din memorie): "Pentru Traian Băsescu, democraţia e o blasfemie". Dacă aşa e, eu am să continui să hulesc. Doar n-o reînfiinţa Inchiziţia. Sau?...

3 comentarii:

  1. 'stau pe stalp ca un cioroi/si ascult ce ziceti voi.../hai vorbiti, sa notez/ ce interceptez.' divertis- sfarsitorul:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Abia acum devine interesant. Abia acum, sau de acum inainte, ar trebui sa ne gindim cit de mult ne pretuim libertatea. Poate ca nu dam prea multi banuti pe ea, poate ca vrem un loc cald. Si, tocmai de-aia, vom tacea. Pina la urma, masura aceasta rea, devine, peste timp, buna: ne obliga sa ne cunoastem. Ne da o sansa.

    RăspundețiȘtergere
  3. Toate astea nu imi aduc aminte decat de USA PATRIOT ACT (Uniting and Strengthening America by Providing Appropriate Tools Required to Intercept and Obstruct Terrorism Act).
    Chiar si in Suedia imi aduc aminte ca a fost luata o astfel de masura.
    In lume in general cam totul este ascultat si monitorizat sau cel putin asta este parerea mea. Perversiunea mi se pare faptul ca aceste actiuni intra in legalitate oficial fara drept de apel.
    Am un prieten care lucreaza "undeva" si toate apelurile sunt ascultate. La un moment dat aveam un mic joc intre noi. Primele 5 minute discutam despre amanunte picante din viatza noastra sexuala. Ne distra doar imaginea presupusului soarece care era nevoit sa asculte cu castile pe urechi convorbirea. Cred ca abandona dupa primele minute.
    Sunt curios cine are actiuni la "Vi Technologies SRL" al carui director este un Ionut Badea. Daca v-am trezit curiozitatea va las si linkul care ridica semnul de intrebare: (http://www.wall-street.ro/articol/IT-C-Tehnologie/27558/Vi-Technologies-a-lansat-o-solutie-care-impiedica-ascultarea-telefonului-mobil.html )

    Singura solutie cred ca raman telefoanele Iridium sau Thuraya.

    RăspundețiȘtergere

Comentează numai dacă ai identitate și cunoști și cuvinte care nu fac referire la părți anatomice sau rude pe linia maternă.