Translate

joi, 2 aprilie 2009

...şi mai poftiţi pe la noi! Poate aţi uitat ceva, cine ştie?

Citez din proiectul noului Cod Penal:

(2) Este în legitimă apărare persoana care săvârşeşte fapta pentru a înlătura un atac material, direct, imediat şi injust, care pune în pericol persoana sa, a altuia, drepturile acestora sau un interes general, dacă apărarea este proporţională cu gravitatea atacului.

(3) Se prezumă a fi în legitimă apărare, în condiţiile alin. (2), acela care comite fapta pentru a respinge pătrunderea unei persoane într-o locuinţă, fără drept, în timpul nopţii, prin violenţă, viclenie, efracţie sau alte asemenea mijloace.


Aha. Deci noaptea. Dacă vine hoţul ziua, ce ai voie să-i faci? Cafea? Nici măcar, că poate e, Doamne, fereşte, hipertensiv şi te dau neamurile în judecată că le-ai mierlit, din culpă, unica sursă de venit. Plus treaba aia cu apărarea proporţională cu gravitatea atacului... Dacă intră hoţul peste mine înarmat cu un cutter, iar eu îl pocnesc cu tigaia de clătite, se cheamă că am reacţionat disproporţionat? Ar trebui să-i zic: "Time out! Stai să măsor lama, să văd dacă am şi eu ceva asemănător pe aici... Ai răbdare să mă uit în birou?"


Faceţi, domnu' Predoiu, şi un Cod de Bune Practici pentru infractori. Sau, şi mai bine, pentru victime. Spuneţi clar ce avem şi ce nu avem voie să facem, ca să nu aducem cumva atingere integrităţii corporale şi/sau psihice a hoţului, care, în fond, e la serviciu, nu? Vine şi el ca omu' să câştige un ban şi se trezeşte că îl pocneşte un psihopat în moalele capului, sau sare la el cu un cuţit de pâine... Păi, treabă-i asta?!

Cum a fost şi cu hoţii lui Becali. Ăia au ciordit civilizat şi regulamentar maşina latifundiarului. După care s-au trezit luaţi pe sus, băgaţi în portbagaj şi bătuţi măr. Normal că au depus plângere!

"Onorată instanţă, ne aflam în trafic, în maşina pe care tocmai o furasem, când au venit nişte animale peste noi, ne-au îndesat în portbagaj şi după ce ne-au descărcat de acolo, au început să ne toace. Noi ne făceam doar meseria..."

Eu zic să respectăm dreptul la muncă al hoţilor. Să le acordăm posibilitatea de a acţiona în justiţie o persoană care încearcă, prin orice mijloace, să le încalce acest drept. Exact cum s-a întâmplat în Statele Unite: un nene cu degete mai lipicioase a vrut să facă o vizită (diurnă, atenţie) în casa unei familii plecate în concediu. Omul s-a gândit să intre prin garaj. Numai că uşa de acces în casă era blocată, cea de la garaj se încuiase automat, iar el a rămas ca dobitocul încuiat în garaj o săptămână. Evident că, atunci când familia respectivă a revenit din vacanţă, hoţul i-a dat în judecată pentru "emotional distress" provocat de perioada petrecută într-un spaţiu închis şi lipsit de orice confort.

Să ne adaptăm locuinţele, maşinile şi în general orice bun "ciordibil", la nevoile şi cerinţele hoţilor. Să ne facem casele thief-friendly. Să le dăm spor de risc. Eu le-aş da. În dinţi, ca la coasă...

2 comentarii:

  1. Nu mai pooooot! De ris, Laurash! Am ris de-mi pocnesc falcile - esti o nebunie, o comoara, draga mea! Co-moa-ra, na! ca am si silabisit-o, ca prea m-ai uns la suflet cu postarile tale (zic de asta plus restul de prospaturi) Ti-as face analiza pe text, recenzie literara, oda in metru patrat, ce vrei tu, de mult ce mi-au placut textele! Geniale, jur! Scrii absolut bestial, fata mea! Te pup, Laurash drag si talentat! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumesc mult, Lav! Right back at you :) E bine că ne putem păstra umorul, altfel am lua-o razna pe câmpii... Bine, nici așa nu cred că suntem departe, hahahaha... Cel puțin noi, ”caprele Irinucăi”... Te pup!

    RăspundețiȘtergere

Comentează numai dacă ai identitate și cunoști și cuvinte care nu fac referire la părți anatomice sau rude pe linia maternă.